말씀과 마음씀2011. 4. 7. 12:52

20년 전 쯤 한 아프리카 국가(수단) IOC위원 중 Gen. Gadir란 분이 있었다.
그는 논리적으로 흑인과 백인의 피부색 차이에 대하여 오히려 설득력있는 우월감과 독특한 울분을 토로하였다.

다음과 같은 글을 필자에게 전해 주었다.

A Black Man? Talking To a White Man?                      흑인이 백인에게 이야기 한다?

When I was born, I was balck.                         내가 태어 났을때 나는 검었다.
When I grow up, I'll be black.                         내가 자라나도 나는 검을 것이다.
When I'm cold, I am black.                          내가 추울때도 나는 검다.
When I'm sick, I'm black.                          내가 아플때도 나는 검다.
When I go out in the sun, I'm black.              내가 밖에 나가 햇볕에 그을러도 나는 검다.
When I die, I'll be black.                                  내가 죽는다 해도 나는 역시 검다.

"But You:?"                                                                "그런데 당신은:?"
                                 
When you were born, you were pink.              당신이 태어 났을때 당신은 핑크색이었다. 
When you grow up, you'll be whilte.              당신이 자라나면 당신은 흰색이 될거다.
When you are cold, you are blue.                 당신은 추울때 당신은 푸른색이다.     
When you are sick, you are green.              당신이 아플때 당신은 그린색이다.
When you go out in the sun, you are red.      당신이 밖에 나가 했볕에 그을리면 당신은 빨개진다.
When you die, you'll be purple?                       당신이 죽으면 당신은 자주빛이 될거다.


"And you have, the 'Fucking Nerve'            "그러는 주제에 당신은 젠장 뻔뻔스럽게도 나를 감히 유색인   (흑인)이라고 부른단 말야?"
 to Call me Coloured."

By Gen. Gadir                                          -가디르 장군-



Posted by 윤강로